All-around media Company
Algemene voorwaarden 4Reel Media
E-mail: hello@4reel.be
Website: https://4reel.be/
Artikel 1 - Definities
4Reel Media: Ken Decleer, gevestigd te Canadezenlaan 52, 9991 Adegem, België, BTW-nummer BE0746621767.
Klant: degene met wie 4Reel Media een overeenkomst is aangegaan.
Partijen: 4Reel Media en Klant samen.
Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens 4Reel Media.
4Reel Media en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
4Reel Media en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes
Aanbiedingen en offertes van 4Reel Media zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij 4Reel Media en de Klant dit schriftelijk afspreken.
Artikel 4 - Aanvaarding
Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag 4Reel Media de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt 4Reel Media slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
Artikel 5 - Prijzen
4Reel Media hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4Reel Media mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die 4Reel Media niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
De consument mag de overeenkomst ongedaan maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
4Reel Media stelt de prijs van de dienstverlening vast op basis van de werkelijk bestede uren.
De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van 4Reel Media, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
Wanneer 4Reel Media en de Klant voor een dienst een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4Reel Media mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
4Reel Media moet de Klant tijdig laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
4Reel Media mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen.
4Reel Media zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
De consument mag de overeenkomst met 4Reel Media opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn
4Reel Media mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
De Klant moet een betaling achteraf binnen 15 dagen na levering hebben voldaan.
De betalingstermijnen die 4Reel Media hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat 4Reel Media aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4Reel Media mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 7 - Gevolgen te late betaling
Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag 4Reel Media de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan 4Reel Media.
De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag 4Reel Media zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van 4Reel Media op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door 4Reel Media, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 8 - Recht van reclame
Wanneer de Klant in verzuim is, mag 4Reel Media het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.4Reel Media maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan 4Reel Media, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 9 - Herroepingsrecht
Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt alleen wanneer:
-
het product niet is gebruikt
-
het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
-
het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
-
het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed of badkleding
-
de verzegeling nog intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd's of cd's
-
het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft
-
het product geen los tijdschrift of losse krant is
-
het geen spoedreparatie betreft
-
het geen weddenschappen of loterijen betreft
-
de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
-
het geen dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien
Verder zijn uitgezonderd:
-
sociale dienstverlening en gezondheidszorg
-
gokactiviteiten
-
financiële diensten
-
pakketreizen
-
passagiersvervoersdiensten
-
onroerende zaken
-
overeenkomsten waarbij een notaris nodig is
-
overeenkomsten voor een bedrag van minder dan € 50
De bedenktijd van 14 dagen in lid 1 begint:
-
op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
-
zodra de consument de overeenkomst levering van de dienst heeft gesloten
-
zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
De consument kan aangeven dat hij van zijn herroepingsrecht gebruik wil maken door een mail te retourneren aan hello@4reel.be
De consument moet het product binnen 14 dagen na het sturen van de mail in lid 3 terugsturen naar 4Reel Media.
Stuurt de consument het product niet terug, dan vervalt zijn herroepingsrecht.
Artikel 10 - Vergoeding van bezorgkosten
Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar 4Reel Media heeft geretourneerd, dan zal 4Reel Media eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van 4Reel Media voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.
Artikel 11 - Vergoeding van bezorgkosten
Heeft de consument op tijd van zijn herroepingsrecht gebruik gemaakt en op tijd de volledige bestelling aan 4Reel Media teruggestuurd, dan zal 4Reel Media eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van 4Reel Media voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.
Artikel 12 - Vergoeding retourkosten
Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.
Artikel 13 - Opschortingsrecht
Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 14 - Retentierecht
4Reel Media kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van 4Reel Media heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan 4Reel Media.
4Reel Media is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 15 - Verrekening
Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan 4Reel Media te verrekenen met een vordering op 4Reel Media.
Artikel 16 - Eigendomsvoorbehoud
4Reel Media blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van 4Reel Media met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
Tot die tijd in lid 1 kan 4Reel Media gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
Wanneer 4Reel Media gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag 4Reel Media van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 17 - Levering
Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
Levering vindt plaats bij 4Reel Media, tenzij anders wordt afgesproken.
Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag 4Reel Media zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan 4Reel Media kan tegenwerpen.
Artikel 18 - Levertijd
De levertijden van 4Reel Media zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan 4Reel Media door 4Reel Media schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.
De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer 4Reel Media later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer 4Reel Media niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en 4Reel Media iets anders hebben afgesproken.
Artikel 19 - Feitelijke levering
De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 20 - Transportkosten
De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en 4Reel Media schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 21 - Verpakking en verzending
Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij 4Reel Media niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan 4Reel Media. Doet de Klant dit niet, dan kan hij 4Reel Media niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 22 - Verzekering
De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
zaken van 4Reel Media die bij de Klant aanwezig zijn
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
De Klant geeft op eerste verzoek van 4Reel Media de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 23 - Bewaring
Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 24 - Montage en of installatie
Hoewel 4Reel Media zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.
Artikel 25 - Garantie
Wanneer de Klant en 4Reel Media een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor 4Reel Media enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
De garantie geldt niet: - in het geval van normale slijtage - voor schade ontstaan door ongevallen - voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product - voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant - wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die 4Reel Media levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 26 - Ruilen
De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje
het product is nog niet gebruikt
Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen en Producten waarbij de seal van de verpakking verbroken is. kunnen niet worden geruild.
Artikel 27 - Uitvoering van de overeenkomst
4Reel Media voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
4Reel Media mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
De Klant moet ervoor zorgen dat 4Reel Media op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
Zorgt de Klant er niet voor dat 4Reel Media tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 28 - Informatieverstrekking door de Klant
De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan 4Reel Media.
De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert 4Reel Media de betreffende bescheiden.
Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door 4Reel Media redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 29 - Duur overeenkomst dienst
De overeenkomst tussen 4Reel Media en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
Artikel 30 - Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd
De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.
Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 31 - Intellectueel eigendom
4Reel Media behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van 4Reel Media aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 32 - Geheimhouding
De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van 4Reel Media ontvangt geheim.
Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende 4Reel Media waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan 4Reel Media schade kan berokkenen.
De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 33 - Boetebeding
Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan 4Reel Media voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
4Reel Media mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 34 - Vrijwaring
De Klant vrijwaart 4Reel Media tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door 4Reel Media geleverde producten en/of diensten.
Artikel 35 - Klachten
De Klant moet een door 4Reel Media geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant 4Reel Media daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming 4Reel Media hiervan op de hoogte stellen.
De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat 4Reel Media hierop gepast kan reageren.
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en 4Reel Media.
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat 4Reel Media andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 36 - Ingebrekestelling
De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan 4Reel Media.
De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling 4Reel Media ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 37 - Aansprakelijkheid Klant
Wanneer 4Reel Media een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 38 - Aansprakelijkheid 4Reel Media
4Reel Media is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
Wanneer 4Reel Media aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
4Reel Media is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
Wanneer 4Reel Media aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 39 - Vervaltermijn
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van 4Reel Media vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit.
Artikel 40 - Ontbinding
De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer 4Reel Media toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
Is de nakoming van de verplichtingen door 4Reel Media nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat 4Reel Media in verzuim is.
4Reel Media mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer 4Reel Media kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 41 - Overmacht
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van 4Reel Media door de Klant niet aan 4Reel Media kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook: - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp - wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen - computervirussen - stakingen - overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen - slechte weersomstandigheden - werkonderbrekingen
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor 4Reel Media 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat 4Reel Media kan nakomen.
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als 4Reel Media de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
4Reel Media hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer 4Reel Media hiervan voordeel heeft.
Artikel 42 - Wijziging overeenkomst
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en 4Reel Media de overeenkomst aanpassen.
Artikel 43 - Wijziging algemene voorwaarden
4Reel Media mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag 4Reel Media altijd doorvoeren.
Ingrijpende wijzigingen zal 4Reel Media zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 44 - Overgang van rechten
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met 4Reel Media aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van 4Reel Media.
Artikel 45 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat 4Reel Media bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 46 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en 4Reel Media is Belgisch recht van toepassing.
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van 4Reel Media is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en 4Reel Media, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 01 september 2024.